"מרוב עצים לא רואים את היער"

פנטהאוז או מיני-פנטהאוז, דופלקס או טריפלקס, דירת גג ,דירת-גן או לופט.

מבלבל? עשינו לכם קצת סדר.

פעם כשהיו מחפשים דירה לקניה כל מה שהיה צריך להגדיר זה את גודל הדירה ומספר החדרים הרצויים. היום יש מגוון גדול של "דירות ייחודיות" ולפעמים זה יכול ממש לבלבל.

אתר Nadlan.com פורש בפניכם את סוגי הדירות והבתים השונים שמוצעים היום בשוק כדי שתוכלו לדעת בדיוק מה מתאים עבורכם.

 

דירה רגילה זה משהו שכמעט נעלם ונכחד. בעשורים האחרונים, חיפשו איך להמציא ולפתח כלים חדשים לשיווק פרויקטים, כך הפך שוק הנדל"ן בישראל ליצירתי במיוחד. אין הגדרה מוחלטת או עיגון חקיקתי לסוגי הדירות. אלו בסך הכל אלמנטים שיווקיים שהומצאו על ידי יזמים / קבלנים או משרדי השיווק, ועם הזמן הוטמעו כמושגים רשמיים שכולם משתמשים בהם בשוק הנדל"ן.

 

הסיבות לריבוי סוגי הדירות הן הבנייה הרוויה והתחרות הגוברת בין הפרויקטים הרבים בכל חלקי הארץ. היזמים רוצים לנצל את באופן מקסימלי את זכויות הבנייה במרגש הנתון ולמתג את הפרויקט שלהם בצורה ייחודית. במקביל הם רוצים גם לתת מענה לצרכים השונים של הצרכן הישראלי שהשתנו עם השנים.

 

עד לפני כ - 20 שנה הייתה דירה ייחודית אחת בבניין  - דירת הגג. היום אחוז הדירות הייחודיות שיש בבניין חדש שנבנה הן למעלה מ - 30%.

 

הגיע הזמן לקצת סדר...... נתחיל מלמטה ונטפס לקומות הכי גבוהות

 

דירת גן –  היא דירה בגדלים שונים הממוקמת בקומת הקרקע של בנייני מגורים ובצמוד אליה שטח אדמה עם גינה פרטית. בעבר השטחים האלו שימשו  לחניות וגינה משותפת עבור כל דיירי הבניין. דירות הגן התחילו כתחליף זול יותר לצמודי הקרקע. אומנם משלמים על דירות הגן פחות מבית פרטי אבל יש לזה מחיר אחר – פחות פרטיות.

בכל זאת דירות הגן הפכו למצרך מבוקש במיוחד והמחירים שלהם האמירו וזו אחת הדירות היקרות היום בכל פרויקט.

מסתבר שיש ביקוש רב לנפנוף על האש באמצע העיר.

 

 גינה פרטית באמצע העיר (פרוייקט - "חריש על הפארק", חריש).

 

 

לופט – יבוא ישיר מניו יורק. בעבר אלו היו חללי תעשיה או בתי מלאכה שהוסבו למגורים. היום נלקח רק הרעיון ובונים את דירות הלופט בבניינים חדשים.

מה שמאפיין את הלופטים זה התקרה הגבוהה במיוחד והחללים הגדולים, בדרך כלל הם בני שתי קומות, כלומר – לופט דופלקס. לרוב הקומה העליונה משמשת לחדרי השינה והחלל התחתון לאזור המגורים.

הלופטים תופסים תאוצה ויש להם ביקוש בפרויקטים החדשים, כמובן שהמחירים שלהם בהתאם.

 

 תקרה גבוהה במיוחד, חללים גדולים ופתוחים (פרויקט - "K-TOWERS", אשדוד).

 

 

מיני פנטהאוז – זו לגמרי המצאה הישראלית ושיווקית לחלוטין. אלו דירות הממוקמות בקומה שמתחת לפנטהאוז. אין לגמרי הגדרה מה אמור להיות בדירת מיני פנטהאוז, הדבר היחיד שכולם מסכימים עליו שצריכה להיות צמודה להן מרפסת  של כ – 25 – 20 מ"ר לפחות. יש האומרים שגם צריכים להיות להן 3 כיווני אוויר אבל זה לא תמיד מדויק וקורה.

 

היהלום של הבניין

 

דירת גג  / פנטהאוז – יש הבדל בין השתיים אבל הציבור לא ממש יודע מהו.

דירת גג מאפיינת יותר את בנייה הישנה, זו דירה הממוקמת בקומה העליונה של הבניין, היא זהה או כמעט זהה לשאר הדירות בבניין וכוללת גרם מדרגות שמוביל לגג. לעיתים יש בחלל העליון גם חדר אחד או שניים.

 

דירת הפנטהאוז היוקרתית מאפיינת יותר את הבנייה החדישה. גם היא ממוקמת בקומה העליונה של הבניין, ולחלל האירוח צמודה מרפסת גדולה אשר ממשיכה אותו. דירת הפנטהאוז גדולה בהרבה מהדירות האחרות בבניין, לרוב משתרעת על שטח של שתי דירות בבניין.

 

ברוב המקריים הפנטהאוז הוא גם דופלקס, כלומר שיש לו קומה נוספת אשר החלל התחתון בדרך כלל משמש לאירוח והחלל העליון לחדרי המגורים.

לא סתם מחירי הפנטהאוזים הרקיעו שחקים, הם יוקרתיים, מרווחים, ויש רק אחד או שניים כאלו בכל בניין.

 

 מרפסת גדולה צמודה לחלל האירוח (פרויקט - "פיסגת דן", ר"ג)

 

 

אלו כמובן הגדרות היבשות, לכל אחת מהן יכולות להיות אופציות שונות ושילובים ביניהן.

 

למשל מה עושה מי שרוצה דירת גן אבל לא רוצה לגור בקומת הקרקע? 

 

 גם גינה פרטית וגם נוף של קומה גבוהה (פרויקט - "הגנים התלויים", יהוד)

 

גם לזה נמצא פתרון, יש היום דירות עם גינות תלויות. אלו דירות גן זהות לחלוטין לדירות הגן בקומת הקרקע, רק שהן ממוקמות בקומות עליונות בבניין והגינה שלהן היא תלויה בדיוק כמו מרפסת, כך שהדיירים זוכים ליהנות גם מגינה צמודה וגם מהנוף.

 

מקווים שהצלחנו לעשות לכם קצת סדר בהגדרות.

אתם מוזמנים להיכנס אלינו לאתר ולמצוא דירות מכל הסוגים.